Пројекат „Калеидоскоп“ у мају 2019. године
Пројекат „КАЛЕДИОСКОП“ реализован је у оквиру предмета математика почетком маја у свим одељењима петих разреда (5-1, 5-2, 5-3, 5-4, 5-5) и у два одељења осмих разреда (8-1, 8-3) , a коришћен је материјал са обуке наставника другог циклусa основне школе и гимназија за остваривање програма наставе и учења.
У оквиру наставних тема Осна симетрија (пети разред) и Призма и Ваљак (осми разред), а кроз пројектну наставу, ученици петих и осмих разреда су добили задатак да направе играчку калеидоскоп.
Крајем априла, почетком маја, ученицима је кроз презентацију објашњено је шта калеидоскоп, да се састоји од призме и ваљака и да су слике које се помоћу њега виде осносиметричне фигуре. Схватили су да ће се кроз овај пројекат боље упознати са осном симетријом и да ће своја досадашња знања моћи да примене и прошире.
Указано им је да се осна симетрија јавља и у уметности, историји, музици, биологији…
Свако одељење је подељено у три групе, а свака група је презентовала резултате свог истраживања у виду плаката, PowerPoint презентације, видео клипа. Сви ученици су учествовали у раду и у складу са својим вештинама допринели решавању задатака своје групе. Сваки ученик је истражио, направио и украсио калеидскоп.
Заједнички су осмислили плакате и позивнице за изложбу, која је одржана у холу школе 16.05.2019. и у летњој учионици 21.05.2019.. Гости на изложби су били учитељи, наставници и ђаци наше школе, али и родитељи ученика. Ученици 5-2 су направили репортажу са изложбе коју су презентовали на часу српског језика и књижевности, а ученици одељења 8-3 су снимили видео клип о томе како се прави калеидоскоп.
Једна група калеидоскопа изложена у учионици математике , а друга група у зборници школе.
У пројекту су учествовали наставници:
Даниела Каришик – математикa у 5-1, 5-2, 5-3, 5-4 и 5-5 (осносиметричне фигуре)
Мира Дикић – математика у 8-1 и 8-3 (призма и ваљак)
Ксенија Илкић-Шкулец – музичкa културa у 5-1, 5-2, 5-3, 5-4 и 5-5 (инверзија и рачја имитација)
Слађана Совиљ – биологија у 5-2, 5-3 и 5-4 (симетрија биљака и животиња)
Луциа Пена – биологија у 5-1 (симетрија биљака и животиња)
Мирослав Сич – биологија у 5-5 (симетрија биљака и животиња)
Ненад Костић – ликовна култура 5-1 и грађанско васпитања у 5-1, 5-2, 5-3, 5-4 и 5-5 (естетски изглед калеидоскопа и осносиметричне слике)
Радослава Петровић – историја у 5-2, 5-4 (калеидоскоп и осна симетрија кроз историју)
Далија Матић – српски језик и књижевност у 5-2 (вест и извештавање) и српски језик 8-3
Ученици су током реализације овог пројекта показали озбиљност и одговорност према раду и велику заинтересованост за тему. Поред тога њихови утисци су да су се и забављали током израде пројекта и да су много научили кроз игру. Жеља им је да у будућности буде још оваквих задатака.